menu
Logo BIP
  • Odwiedziło nas: 38272 osób
  • Do końca roku: 60 dni
  • Do wakacji: 237 dni
Sobota, 2014-11-01
Imieniny:
Konrada, Seweryny

Rozkład dnia

Jesteś tu: » Strona główna » Rozkład dnia

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

6.00 – 8.00   - Schodzenie się dzieci

  • zabawy wspierające aktywność twórczą dziecka,
  • zynności opiekuńcze,
  • zabawy swobodne i ruchowe,
  • tworzenie okazji do wymiany informacji z rodzicami,
  • rozmowy indywidualne z dziećmi,

 

8.00 – 8.20   - Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

  • zabawy dydaktyczne,
  • ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
  • ćwiczenia poranne,
  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową,
  • zabawy ruchowe ze śpiewem,

 

8.20 – 8.30   - Przygotowanie do śniadania.

  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów przez dzieci,

 

8.30 – 8.45   - Śniadanie.

  • wpajanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno kulturalnych,

 

8.45 – 9.00   -  Zabiegi higieniczne, mycie zębów.

 

9.00 – 11.15  - Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery,
  • gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe,
  • prace porządkowo-gospodarcze,
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania,
  • podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, tematycznych,
  • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
  • zabawy dowolne, rozmowy indywidualne,

 

11.15 – 11.30 - Przygotowanie do obiadu.

  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów   przez dzieci,

 

11.30 – 12.00 - Obiad.

  • samodzielne spożywanie posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, pełnienie dyżurów przez dzieci,

 

12.00 – 13.30 -  Odpoczynek po obiedzie.

  • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie,
  • leżakowanie,
  • zabawy integrujące grupę,
  • organizowanie zajęć dodatkowych,
  • prace porządkowe,
  • tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci,
  • słuchanie bajek,

 

13.30 – 13.40 - Przygotowanie do podwieczorku.

  •   zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów przez dzieci,

 

13.40 – 13.55 - Podwieczorek.

  •  wpajanie zasad kulturalnego spożywania posiłków, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych,

 

13.55 – 16.00 -  Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie.

  •  rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami,
  •   tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,
  •   praca indywidualna z dzieckiem.
  •   rozchodzenie się dzieci,